הכל על גידולי חממה ביתיים

יש ביקוש הולך וגובר לתוצרת חקלאית מקומית ואנשים פונים לגידולים ביתיים כדי למלא את הצורך הזה. מדריך זה דן ביתרונות שיש בחממה, מפרט על כמה ירקות ופירות פופולריים המשגשגים בחממות, ומציע כמה טיפים על דישון הצמחים שלך.

מאמר זה ידון ב:

– היתרונות שיש בחממה

– ירקות ופירות פופולריים המשגשגים בחממות

– טיפים לדישון הצמחים שלך.

מה ניתן לגדל בחממה?

ייצור ירקות ופרחים בחממה נמצא במגמת עלייה. גידולי חממה כגון עגבניות, פלפלים, מלפפונים וחסה גדלים באקלים ממוזג לזמינות כל השנה.

להלן כמה מגידולי ירקות החממה הנפוצים ביותר: עלי חסה, עגבניות, מלפפונים, חצילים, פלפלים. לפרחים: ורדים, סחלבים.

סוגים מסוימים של חממות פופולריים יותר מאחרים בהתאם ליבול הרצוי שמגדלים בהן.

האם חממה מתאימה רק לפרחים?

חממות הן לא רק לפרחים. ניתן להשתמש בהם בגידול כל השנה של פירות, ירקות ועשבי תיבול באזורים שיש בהם חורף קר.

חממות ביתיות הן דרך מצוינת לגדל פירות, ירקות ועשבי תיבול משלך באזורים שיש בהם חורפים קרירים. חממות אלו עשויות בדרך כלל מזכוכית או פלסטיק כך שניתן לחמם אותן באמצעות אנרגיה סולארית או חימום חשמלי במהלך החודשים הקרים. משתלות מקומיות ימכרו את החממות הללו שתוכלו להקים על כל משטח מוגבה כמו מיטה מוגבהת או פטיו.

סוג אחד של חממה שנקרא בסגנון "הולנדי" פופולרי בקרב אנשים שחיים באזורים קרים יותר, מכיוון שיש לה גג משופע המאפשר לקרני השמש לחדור לתוך המבנה בימי החורף כשקר בחוץ. חממות משמשות לעתים קרובות באקלים קר מדי, חם או יבש מדי עבור גידול חיצוני מוצלח של צמחים.

סוגים שונים של צמחים גדלים בחממות. אלה כוללים צמחים עשבוניים כמו עגבניות ומלפפונים, פירות עצים כמו תפוחים ותפוזים, פרחים כמו צבעונים ושושנים וירקות כמו חסה ופלפלים.

חממות מאפשרות גידול כל השנה של אותם יבולים שלא ישגשגו בחוץ באקלים מסוימים בגלל האקלים הקר או מחסור במים לאורך כל השנה.

למה לשים לב בגידולי חממה ביתית?

בבית, לעתים קרובות אין לנו מקום, זמן או משאבים לגדל את כמות התוצרת שהיינו רוצים. עם זאת, עם חממה או מיני חממה, נוכל לגדל יותר תוצרת וירקות מאי פעם.

אנשים מודעים כעת יותר ליתרונות הבריאותיים והסביבתיים של אכילה אורגנית. בנוסף, עם עלייה בעיור (הפיכת איזורים כפריים לעירוניים), אנשים מחפשים דרכים לגדל את המזון שלהם בעצמם. חממות מספקות פתרון טוב למי שגר בערים גדולות שכן ניתן לבנות אותן על מרפסות או גגות, והן יכולות לייצר הרבה ירקות ופירות בחודשי החורף הקרים.

בחממה ביתית יש סביבה מבוקרת המספקת תנאים אופטימליים לצמיחת צמחים. מרכיבי המפתח כוללים חום ממקורות אור מלאכותיים, לחות ממאדי מים, פחמן דו חמצני ממחוללי אוויר ואוורור נאות כדי לשלוט בהצטברות חום.

מה גדל הכי טוב בחממות?

חלק מהגידולים שמצליחים בחממות הם עגבניות, פלפלים, מלפפונים, תותים וחסה.

הנה דוגמא של גידולים שניתן לגדל בחממה ביתית וקצת מידע על איך הם גדלים ומה הם צריכים:

מלפפונים

מלפפונים גדלים על גפנים ויזדקקו לתמיכה כלשהי. עדיף להשתמש בסורג או שני יתדות עם חוט ביניהם. הם גם צריכים טמפרטורות חמות, אז תכננו להתחיל אותם מוקדם בעונה.

עגבניות

עגבניות גדלות על שיחים ואינן דורשות כל תמיכה, אבל הן דורשות יותר מקום מרוב הצמחים האחרים, אז ודאו שיש לכם מספיק מקום לכל הצמח. הם גם צריכים טמפרטורות חמות, אז תכננו להתחיל איתם מוקדם בעונה.

סובלים מבעיית מזיקים?

חברת דביק פיתחה מערכת לניטור והדברה כוללת של מזיקים לחממות וחקלאות ביתית. 

את הדבק מציבים עם יריעות על גבי החממה. הוא נשאר דביק לאורך זמן ארוך וכך מאפשר ללכוד מזיקים לתקופות ארוכות בלי צורך להטריח את החקלאים / המגדלים הפרטיים.

ספר לנו על האתגר שלך:

Top

תודה על הרשמה ל Catchy by Davik

נציגנו יחזור אליך תוך 48 שעות